αλυσίδες χιονιού εύκολη τοποθέτηση- σε ποιες ρόδες βάζουμε αλυσίδες

Αλυσίδες χιονιού (αντιολισθητικές αλυσίδες), τι πρέπει να γνωρίζουμε

Πρέπει να επιλέγουμε στιβαρές και ποιοτικές αλυσίδες. Λύσεις που δεν εμπνέουν σφιχτή εφαρμογή ή δεν ταιριάζουν με τις διαστάσεις των ελαστικών μας, θα πρέπει να αποφεύγονται.

Η εφαρμογή και οι πρώτες περιστροφές των ελαστικών είναι πολύ σημαντικές, καθώς ένας παραπάνω κραδασμός ή λίγο περισσότερος θόρυβος μπορεί να σημαίνει πως κάτι δεν έχει δεθεί καλά και είναι έτοιμο να ξεκολλήσει, με πιθανότητα να βλάψει τμήματα της ανάρτησης, των φρένων ή των συστημάτων μετάδοσης και διεύθυνσης.

Συμβουλές για τη χρήση των αλυσίδων χιονιού

  • Φροντίζουμε κατά την αγορά οι αλυσίδες να ταιριάζουν ακριβώς στη διάσταση των ελαστικών μας. Αν δεν εφαρμόζουν ακριβώς, είναι άχρηστες. Γι’ αυτό θέλουν και καλό τέντωμα.
  • Δεν περιμένουμε να μάθουμε πώς τοποθετούνται όταν τις χρειαστούμε. Κάνουμε δοκιμές από πριν και βεβαιωνόμαστε ότι ξέρουμε να τις τοποθετούμε.
  • Έχουμε μαζί μας στο αυτοκίνητο βασικά εργαλεία και ένα ζευγάρι λεπτά γάντια. Τα εργαλεία μπορεί να μην τα χρειαστούμε, μπορεί όμως εξαιτίας των χαμηλών θερμοκρασιών τα χέρια μας να μην αποδίδουν και συνεπώς να μας βοηθήσουν. Για τον ίδιο λόγο μπορεί να χρειαστούμε και τα γάντια.
  • Οι πυκνές αλυσίδες αποδίδουν καλύτερα. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να γαντζώνουν καλύτερα στο χιόνι.
  • Αποφεύγουμε τις πολύ φτηνές αλυσίδες. Αν δεν κοπούν λόγω κακής ποιότητας θα μας παιδέψουν στην τοποθέτηση.
  • Όταν το χιόνι τελειώσει, αφαιρούμε τις αλυσίδες. Η χρήση τους στην άσφαλτο τις φθείρει. Ταυτόχρονα φθείρονται τα ελαστικά, η ανάρτηση και η άσφαλτος.
  • Πρέπει να τις τοποθετούμε στους κινητήριους τροχούς. Στην περίπτωση που το όχημα είναι τετρακίνητο, τις τοποθετούμε στους εμπρός τροχούς για να ακούει στις εντολές μας το τιμόνι και τα φρένα.
  • Τοποθετώντας τις αλυσίδες χρειάζονται απαλές κινήσεις στο τιμόνι και στα πεντάλ, κυρίως επειδή οι τροχοί που δεν έχουν αλυσίδες μπορούν να αποσταθεροποιήσουν το όχημα.
  • Καλό είναι να μην ξεπερνάμε την ταχύτητα που ορίζει ο κατασκευαστής. Αν δεν ορίζεται, η ταχύτητά μας καλό είναι να μην ξεπερνά τα 40 km/h.
 
 

 

 
 

Αλυσίδες χιονιού. Τα είδη και τα χαρακτηριστικά τους

Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν κατασκευαστές που έχουν παρουσιάσει διαφορετικά είδη αλυσίδων.

Συμβατικές αλυσίδες χιονιού

Συμβουλές για τη χρήση των αλυσίδων χιονιούΗ κλασσική λύση των απλών αλυσίδων είναι αποτελεσματική και πιο φτηνή, αλλά απαιτεί μια εξοικείωση ειδικά στις πρώτες εφαρμογές της.  Απαιτούν λίγο ζόρι στην τοποθέτηση, αλλά αν ταιριάζουν στο αυτοκίνητο σας, σίγουρα θα σας πάνε στον προορισμό σας με ασφάλεια.

Αλυσίδες με καρφιά

Προορίζονται για πιο δύσκολες καταστάσεις. Αποτελούνται από καουτσούκ και καρφιά. Εφαρμόζουν πολύ καλά στους τροχούς και έχουν τη δυνατότητα να αντεπεξέλθουν σε δύσκολες καταστάσεις. Τοποθετούνται εύκολα, ωστόσο δεν έχουν την ακαμψία των συμβατικών, ενώ ενδέχεται να τραυματιστούν τα καρφιά αν πατήσουν στην άσφαλτο.

Αντιολισθητικές αλυσίδες με σχοινί

Πρόκειται για τις Easy Grip Michelin και τη θέση της παραδοσιακής αλυσίδας έχει πάρει πλέγμα με σχοινί. Έχουν το πλεονέκτημα ότι έχουν πολύ πιο πυκνό πλέγμα και δεν μεταδίδουν κραδασμό. Από την άλλη, είναι πιο δύσκολες στην τοποθέτηση και είναι πιθανό να λασκάρουν μέτα τα 40 km/h. Τέλος, είναι πιθανό να σκιστούν σε ασφάλτινη διαδρομή.

Αράχνες


Μεγάλες σε όγκο, οι αλυσίδες αράχνες δεν ενδείκνυνται για μικρά αυτοκίνητα. Αν κάποιος έχει κατανοήσει των τρόπο τοποθέτησης τους και έχει τοποθέτηση τη βάση τους που εδράζεται στα μπουλόνια του αυτοκινήτου. Απαιτούν μια προεργασία από το σπίτι, καλό είναι να έχετε διαβάσει καλά τις οδηγίες που τις συνοδεύουν.

Από εκεί και πέρα, είναι αρκετά εύχρηστες και αποτελεσματικές, αρκεί να έχουν ρυθμιστεί έτσι ώστε να σφίγγουν καλά πάνω στον τροχό και όντως μπορείτε πολύ γρήγορα να κινηθείτε σε χιόνι και πάγο. Ταιριάζουν και σε αυτοκίνητα με μικρό κενό τροχού και θόλου.

Κουβέρτες (SnowGloves) – Αντιολισθητικά πανιά

Καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και είναι η πιο εύχρηστη λύση, αφού η τοποθέτηση τους είναι εξαιρετικά απλή και γρήγορη.  Αγκαλιάζουν τον τροχό με ελαστικό τρόπο και αναλαμβάνουν δράση μέσα σε λίγα λεπτά. Βέβαια δεν λείπουν τα μειονεκτήματα, αφού όποτε έχουμε ολίσθηση αντί για κύλιση, το συνθετικό ύφασμα τραυματίζεται έντονα. Το ίδιο ισχύει και όταν σε επαφή με άσφαλτο και χώμα, για αυτό η χρήση τους θέλει προσοχή.

Η συμπεριφορά τους δεν είναι τόσο καλή σε πάγο όσο σε μαλακό χιόνι, όπου αποτελούν την ιδανική λύση. Το κυριότερο τους πλεονέκτημα είναι ότι δεν καταπονούν τα μηχανικά μέρη, καθώς δεν δημιουργούν κραδασμούς.

Αλυσίδες χιονιού (αντιολισθητικές αλυσίδες). Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Αντιολισθητικό Σπρέι

Μια ακόμα πρόσφατη μόδα είναι το αντιολισθητικό σπρέι. Θεωρητικά θα μπορούσε να είναι η τέλεια λύση. Χωρίς ιδιαίτερο κόπο ψεκάζετε τον τροχό χωρίς να λερώσετε τα χέρια σας. Στην πράξη όμως δεν αποδίδει και σύμφωνα με την ADAC μετά από λίγες εκατοντάδες μέτρα το υλικό επικάθεται στο ελαστικό.

Αντιολισθητικές Αλυσίδες Οχημάτων

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι εξαρτήματα που τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς ενός αυτοκινήτου για να ενισχύσουν την πρόσφυση τους στο δρόμο, όταν αυτός είναι καλυμμένος από χιόνι, πάγο ή ακόμα και λάσπη. Αν και τα περισσότερα είδη αντιολισθητικών αλυσίδων καλύπτουν την ανάγκη για μεγαλύτερη πρόσφυση σε χιόνι, πάγο ή λάσπη, σχεδόν κανένα από αυτά δεν καλύπτει την συνεχόμενη οδήγηση στην άσφαλτο.
Στο εμπόριο μπορεί να βρει κανείς 3 είδη αλυσίδων:
1.Απλές αλυσίδες, 2. Αλυσίδες τύπου ‘κουβέρτα’, 3. Αλυσίδες τύπου ‘αράχνης’

 

Video τοποθέτησης αλυσίδων- Χειμερινά ελαστικά 

Εύκολη τοποθέτηση αντιολισθητικών αλυσίδων

Χειμερινά Ελαστικά -Χιονολάστιχα

 

 

Τύποι αντιολισθητικών αλυσίδων

συμβατικές αλυσίδες
αλυσίδες τύπου αράχνης
αλυσίδες τύπου κουβέρτας

Απλές αλυσίδες

Οι παραδοσιακές αλυσίδες είναι οι πιο συνηθισμένες και τις βρίσκουμε σε οικονομικές τιμές. Καθορίζονται από το πάχος των κρίκων τους και συναντάμε συνήθως στο εμπόριο 3 κατηγορίες: αλυσίδες των 12 mm, των 10mm και των 9mm. Οι αλυσίδες των 10mm και 9mm προορίζονται για τα επιβατικά όπου η ανάρτηση έχει βελτιωθεί, για χαμηλωμένα οχήματα και για οχήματα με ελαστικά χαμηλού προφίλ. Οι αλυσίδες των 12mm είναι πιο αποτελεσματικές από τις προηγούμενες μιας και διεισδύουν περισσότερο στο χιόνι και συνεπώς προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση. Για τις παραπάνω κατηγορίες αλυσίδων υπάρχουν τύποι αλυσίδων που σφίγγουν και τεντώνουν αυτόματα χωρίς να χρειάζεται να τις ελέγχουμε συνέχεια και άλλες οι οποίες θέλουν συχνό έλεγχο και τέντωμα κατά διαστήματα. Οι αλυσίδες τα τελευταία χρόνια έχουν εξελιχθεί αρκετά και δεν χρειάζεται πια να κυλίσουμε το αυτοκίνητο πάνω τους ή ακόμα και να χρησιμοποιήσουμε κάποιο γρύλο για να σηκώσουμε το αμάξι. Η τοποθέτηση τους είναι σχετικά εύκολη αλλά είναι σημαντικό να τις έχουμε δοκιμάσει από πριν και να είμαστε εξοικειωμένοι με την τοποθέτηση τους.
Πλεονεκτήματα: απόδοση, αξιοπιστία, χαμηλό κόστος αγοράς
Μειονεκτήματα: πιο χρονοβόρα διαδικασία τοποθέτησης, ενδεχόμενη απώλεια ή ζημιά στο όχημα μας σε κακή εφαρμογή τους, θορυβώδης λειτουργία

Τύπου κουβέρτας

Οι αλυσίδες τύπου ‘κουβέρτας’ είναι κατασκευασμένες από ανθεκτικό ύφασμα ειδικής σχεδίασης το οποίο αυξάνει την τριβή στο χιόνι και στον πάγο. Είναι ιδανικές για οδήγημα σε μαλακό χιόνι και σίγουρα πιο βολικές και πιο εύχρηστες από τις αλυσίδες. Αγκαλιάζουν το τροχό με ελαστικό τρόπο και τοποθετούνται μέσα σε λίγα λεπτά. Χρησιμοποιούνται ευρέως σε αυτοκίνητα σπορ με μεγάλες ζάντες και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, ενώ ο μόνος περιορισμός είναι ότι πρέπει να πατούν πάνω σε χιόνι διαφορετικά φθείρονται πολύ εύκολα.
Πλεονεκτήματα: ευκολία τοποθέτησης, απόδοση σε χιόνι και πάγο, μειωμένος θόρυβος
Μειονεκτήματα: γρηγορότερη φθορά ενώ σχίζονται πολύ εύκολα εάν χρησιμοποιηθούν εκτός πάγου ή χιονιού.

Τύπου αράχνης

Οι αλυσίδες τύπου ‘αράχνης’ είναι οι πιο ακριβές και πιο καλές αλυσίδες που μπορεί να βρει κάποιος στην αγορά. Συνδυάζουν τα οφέλη των απλών αλυσίδων και των αλυσίδων τύπου ‘κουβέρτας’. Απαιτούν μια προεργασία από το σπίτι και προσεχτικό διάβασμα των οδηγιών χρήσης και εγκατάστασης μιας και ‘πιάνουν’ επάνω στη ζάντα σε ειδικό μπουλόνι ή πιάτο που τοποθετείται στην αρχή. Είναι αποτελεσματικές και εύχρηστες πρέπει όμως να είναι ρυθμισμένες σωστά ώστε να σφίγγουν καλά επάνω στο τροχό. Κάποιες από αυτές μάλιστα μοιάζουν με ερπύστριες ενώ κάποιες άλλες έχουν ακόμη και καρφιά
Πλεονεκτήματα: πρακτικότητα, εφαρμογή σε κάθε τύπο οχήματος, αντοχή στο χρόνο
Μειονεκτήματα: τιμή αγοράς

Χειμερινά Ελαστικά -Χιονολάστιχα διαβάστε περισσότερα εδώ.

 

The science behind winter tires and how they work

All-season tires are a bad compromise. On snow, ice or cold pavement, the stopping distance of a car equipped with winter tires can be 30 to 40 per cent shorter than one with all-seasons. Since the force of a crash increases as the square of impact speed, this could be the difference between life and death.

Although it’s the treads that you notice, the most important part of a winter tire is actually its rubber compound, which is designed to stay soft in freezing temperatures. Like a gecko climbing a sheet of glass, a tire sticks to the road by conforming to minute imperfections. The soft rubber treads of a winter tire are able to splay and wrap themselves around minute protrusions on cold pavement, or even on what may appear to be perfectly smooth ice. Summer tires, which are designed to operate in warm temperatures, harden as the temperature falls. All-seasons, which must be designed for year-round use, cannot match winter tires in low temperatures.

Premium winter tires perform better than basic models. What you’re paying for is the latest in rubber technology and tread design. What you get is traction that may be up to 15 per cent better than economy-model winter tires. If you want to see the difference between different grades of winter tires, go to an ice race. “The drivers with the premium tires are all out front,” says Ontario racer and winter driving instructor Ian Law. “There’s no comparison.”

It’s about temperature, not snow. Winter tires should be installed when you expect temperatures to fall to 7C or below. As the temperature falls, the rubber in summer and all-season tires becomes inflexible, killing traction. Watch the thermometer and use common sense, because no one will tell exactly when to put on snow tires (unless you live in Quebec, where the law dictates that your car be equipped with winter tires between Dec. 15 and March 15.)

Winter tires should be narrower than summer models. Experts recommend that you go down one or two sizes when installing winter tires – if your car came with 215-mm-wide summer tires, for example, your winter tires should be 205 mm or 195 mm. Reducing the width of a tire increases the pressure it exerts on the surface beneath it – this helps the tire slice through snow and reduces hydroplaning.

 

Winter tires are designed to move water. When a tire presses down on snow or ice, it melts the top layer, creating a thin film of water (the same phenomenon that occurs as a skate glides across a rink). If the water isn’t moved away from the area in front of the tire, the car will hydroplane. This is why winter tires are covered with grooves (including tiny channels known as “sipes”) that move water away to the sides, allowing the tire to stay in contact with the surface.

 

All-wheel drive helps you accelerate, not stop. On slippery surfaces, vehicles with four driving wheels can accelerate better than those with two-wheel drive. But their cornering and braking capabilities are little different than a two-wheel-drive model. When you’re trying to stop or turn, the limits are determined by the traction capabilities of your tires, not the number of driven wheels.

Black ice is not a death sentence. Good winter tires can stick to glare ice, but only if they are within their traction limits. If your car begins to slide, look straight down the road at where you need to go, and maintain a light grip on the wheel. As the car decelerates, you will gradually regain control as the rubber in your tires begins gripping surface imperfections on the ice. Slow speed and gentle control inputs will maintain traction.

The performance of winter tires has been significantly improved over the past decade by advanced rubber compounds that allow designers to make tires softer without sacrificing other critical properties, including wear and heat buildup as temperatures climb. Major manufacturers spend a lot of money on R&D. Jaap Leendertse, winter tire platform manager for Pirelli in Milan, Italy, told me the company has developed more than 300 compounds in the ongoing quest for the ideal winter tire.

In the old days, winter tires came with deep, aggressive treads designed to paddle through deep snow. This made for a noisy ride and compromised stability, since the treads deflected under acceleration, braking and cornering loads. Current winter tire technology focuses on shallower treads with closely spaced grooves that carry away the water film created when the tire presses down on ice or snow.

Although testing makes it easy to see the performance advantages of a winter tire (you stop faster), the technology behind it is deceptively complex. Tire designers must consider a long list of factors, including tread stability and hysteresis (a process that generates heat as a tire repeatedly deforms and recovers as it rotates under the weight of a car).

Winter Tires Really Do Make a Difference in the White Stuff

If you live in an area that sees regular snowfall or icy conditions, winter tires will provide the extra traction for daily driving. Massimo Calmonte/Getty Images 
 
If you live in an area that sees regular snowfall or icy conditions, winter tires will provide the extra traction for daily driving. MASSIMO CALMONTE/GETTY IMAGES 

Andy and Mercedes Lilienthal, founders of the Subcompact Culture and Crankshaft Culture blogs, grew up in the Midwest, a “darn-near arctic environment,” as Andy calls it, and never used snow tires. But in 2003, Andy bought a set of wheels that came with winter tires mounted on them. The first time he drove in the snow with winter tires, he says, “I was amazed at how much better they were — traction, handling, braking, everything.”

But don’t get winter tires confused with studded snow tires. Winter tires don’t have the metal studs protruding from the tread that can sometimes provide traction in icy conditions. Instead, they’re made of specialized rubber compounds with particular tread patterns that provide better traction in more types of cold-weather conditions.

What Makes Winter Tires Different?

The rubber used in winter tires needs cold temperatures to work at their best. According to Ron Margadonna, an engineer at Michelin Automotive Tires, that rubber used gets to the very molecular core of tire engineering. Most manufacturers also use silica in the compound for winter tires because it helps the rubber remain flexible (instead of hardening) when temperatures drop below freezing — or even below zero.

The tread design of winter tires, Margadonna says, features deep patterns so the tires can get traction in snow. The pattern has more grooves and cuts in the tread, known as sipes. And the tread blocks in the pattern are smaller so there are more edges to bite into the snow and ice. “All of these are traction aids,” Margadonna says.

The channels in winter tires are often wider, and there are more of them than in all-season tires. More channels means even more edges that can grip snowy streets. Wider channels also means they can clear out snow and slush from the tread more quickly instead of becoming packed full, which reduces traction.

Who Needs Winter Tires?

If you post pictures of yourself outside wearing your one warm sweater on the one day a year that snow flurries fall in your neighborhood, you probably don’t need winter tires. All-season tires will provide enough stopping power for you.

But if you live in an area that sees regular snowfall or icy conditions, then winter tires will provide the extra traction you’ll need for daily driving. Tire manufacturers often cite 45 degrees Fahrenheit (7 degrees Celsius) as a benchmark. If your winters are, on average, below that, then snow tires will likely help. Experts recommend installing a full set of four winter tires to reduce the chance of skidding when the weather turns.

Winter tires are engineered for cold temperatures, but it’s not the end of the world if you don’t swap them out for all-season tires when weather warms. It isn’t necessarily great either, though. Because winter tires use a softer rubber compound than standard tires, running them every day on dry pavement will wear them out faster, Margadonna says. And they don’t provide optimum traction on warm, dry roads.

Of course, if you do use both winter and summer tires, you have to store the extra set when it’s not in use. The Lilienthals simply store their sets of off-season tires for their four vehicles in a crawl space under their house.

Margadonna says a lot of people assume that if they have all-wheel drive or four-wheel drive, they don’t need winter tires. “Those systems are only as good as the tires on the vehicle,” he warns. While sending power to all four wheels does increase a vehicle’s abilities in bad weather, it’s the tires that give the car better starting traction, braking and cornering capabilities.

How to Tell If It’s a Winter Tire

Telling winter tires from all-season tires is easy. Just look for the mountain and snowflake icon on the sidewall of the tire — the part easily visible when you stand next to the tire — then it’s a winter tire. “We call it the ‘mountain peaks and snowflake marking,'” Margadonna says. That symbol means it’s passed traction tests on snow conducted by the U.S. Tire Manufacturers Association.

winter tires

χιονολάστιχα

 
Look for the mountain and snowflake icon on the sidewall of the tire.
PANNONIA/GETTY IMAGES

Just remember: Winter tires are not studded tires. In fact, many states have banned studded tires outright. Those little metal studs tear up paved roads when there isn’t snow covering them. Margadonna points out that while studded tires can be somewhat beneficial on ice, “they offer no enhancement on snow.” And they aren’t even that great on ice. The studs can grip soft ice, but when ice becomes hard and brittle, they have less traction. Michelin doesn’t even sell studded tires. “Studless tires can do what studded tires do and more,” Margadonna says.

Mercedes Lilienthal agrees. “Studded tires are not the best practice,” she says, while admitting that the Lilienthals do have and sometimes use studded tires. In many parts of the country, the roads aren’t constantly covered with soft ice. There are many days when the roads are clear, and “studs are worse for braking in rainy or dry conditions,” she says. “If you have to stop in a pinch with studded tires on a dry road, you’re in a world of hurt.”



Follow by Email25k
Facebook21k
LinkedIn
Share
Instagram
error: Content is protected !!